Annette Lohbeck, Franz Petermann:
Empirische Arbeit: Revision des Fragebogens zur Leistungsmotivation für Schülerinnen und Schüler der vierten bis sechsten Klasse (FLM 4 - 6-R)
Revision of the Questionnaire of Achievement Motivation for Students From Grades 4 to 6 (FLM 4 - 6-R)

Jahrgang 2018
Keywords: Leistungsdiagnostik, Leistungsmotivation, Schülerfragebogen, Faktorenstruktur, Validität


Der Suchbegriff "anxiety" lieferte 8 Ergebnisse:

...from grades 4 to 6 (FLM 4 – 6-R) for measuring five characteristics of students: endurance, need for achievement, avoidance of effort, inhibitory test anxiety, and fear of success. The aim of this study was to examine the factor structure and validity of the FLM 4 – 6-R with 556 students from grades 4 to 6....

...e relations of the scales of endurance and need for achievement as well as negative relations of the scales of avoidance of effort and inhibitory test anxiety with affect-and competence-related self-concept facets as well as school grades. Keywords: Achievement assessment, achievement motivation, questio...

...016) oder in anderen Verfahren zur Erfassung von Prüfungsangst wie z. B. der Test Emotions Questionnaire (TEQ; vgl. Pekrun et al., 2004) oder das Test Anxiety Inventory (TAI; Spielberger, 1980) wird die Prüfungsangst eindimensional erfasst. Das Konzept Angst vor Erfolg wurde ursprünglich von Horner (1968)...

...sment, 22, 216 – 224. https://dx.doi.org/10.1027/1015-5759.22.3.216 Liebert, R. M. & Morris, L. W. (1967). Cognitive and emotional components of test anxiety – a distinction and some initial data. Psychological Reports, 20, 975 – 978. https://dx.doi.org/10.2466/pr0.1967.20.3.975 Lintorf, K., Buch, S. R., ...

... 341. https://dx.doi.org/10.1007/s10648-006-9029-9 Pekrun, R., Goetz, T., Perry, R. P., Kramer, K., Hochstadt, M. & Molfenter, S. (2004). Beyond test anxiety: Development and validation of the test emotions questionnaire (TEQ). Anxiety, Stress, & Coping, 17, 287 – 316. https://dx.doi.org/10.1080/1061580041...

...ry, R. P., Kramer, K., Hochstadt, M. & Molfenter, S. (2004). Beyond test anxiety: Development and validation of the test emotions questionnaire (TEQ). Anxiety, Stress, & Coping, 17, 287 – 316. https://dx.doi.org/10.1080/10615800412331303847 Petermann, F. & Winkel, S. (2007). Fragebogen zur Leistungsmotivat...

...uationsklassen. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 30, 263 – 269. https://dx.doi.org/10.1024/1010-0652/a000183 Spielberger, C. D. (1980). Test Anxiety Inventory: Preliminary professional manual. Palo Alto, CA: Consulting Psychologist. Spinath, B. (2015). Lernmotivation. In H. Reinders, H. Ditton, C...

... festschrift in honor of David Watkins (pp. 319 – 335). Singapore: Springer. https://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-576-1_20 Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art. New York, NY: Plenum. PD Dr. Annette Lohbeck Leuphana Universität Lüneburg Vertretung der Professur für Pädagogische ...



Abstract (dt.) | Abstract (engl.) | Volltext

nach oben | zurück