Frühförderung interdisziplinär

Zeitschrift für Frühe Hilfen und frühe Förderung benachteiligter, entwicklungsauffälliger und behinderter Kinder

Herausgeber: Speck, Otto / Hollmann, Helmut / Peterander, Franz / Schulte-Körne, Gerd / Simoni, Heidi / Walthes, Renate

Heft 3, 2010.

€ [D] 28,00 / € [A] 28,00

DOI: 10.2378/fi2010.art13d
Verena Swoboda:
Die Entwicklung einer "Theory of Mind" in ihrer Bedeutung für die Interdisziplinäre Frühförderung und Familienbegleitung
The Development of a "Theory of Mind" in Interest of Early Intervention Programs

2010, 130-138

Summary: Is the development of a "Theory of Mind" and precedent competences in interest of early intervention programs? The hermeneutical sighting of contemporary literature suggests a positive correlation. An introductory description of the "Theory of Mind" - how a "Theory of Mind" develops in early childhood and what kind of factors influence those development - follows an examination of the relevance of "Theory of Mind" for early intervention programs: to what extent is "Theory of Mind" relevant for early intervention programs and what does that mean for people working in early intervention programs?

Keywords: Child development, Theory of Mind, early intervention

Deutsch Abstract (dt.) | PDF Volltext



nach obennach oben | zurückzurück zur Übersicht